Ännu en fundering!

Jag har en fundering nu på morgonen, jag har tänk på det där talesättet att när man är trött så är man som en kines i motvind (alltså att man inte kan hålla ögonen öppna) För det första så sa jag ju redan då att jag tycker att det är ett konstigt talesätt eftersom jag vet att jag inte kan ha mina ögon öppna i motvind heller..

meen
nu kommer vi till dagens fundering, jag har en vän som är kines eller från vietnam eller något liknande, jag drömde om min vän i natt och det visade sig att vännen inte kunde kisa med ögonen (ojdå nu vet jag verkligen inte hur man stavar till det ordet!!) men alltså om det är ljust ute så krymper man i hop sina ögon, man kisar (?)

Det kunde inte den här vännen så min fråga är, kan kineser kisa med ögonen eller måste dom blunda direkt? (nu vet jag att alla kineser, eller faktiskt till och med de flesta inte har så smala ögon, men det är dom som har dessa super smala ögon jag menar!)

image200

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0