En djävuls...

Ja helt klart!! Is är djävulens påfund.. Idag när jag var ut med hunden så var det så halt att jag fick liksom släpa fötterna efter mig för att inte halka, vilket betyder att jag måste sett ut som jag inte hunnit på toaletten i tid..

När jag kom fram till en nedförsbacke såg jag att den var sandad! HÄRLIGT, tänkte jag, nu kan jag gå ordentligt. Sagt och gjort, jag började lyfta fötterna från marken med bestämmda steg.. Självklart var det ny grusat så gruset satt inte fast i isen utan bättrade bara på halkan ännu mera.. Foten rullade iväg och jag var nästan nere i spagat innan jag föll i hop på backen.. Så ni kan ju gissa hur jag såg ut när jag vände och gick hem.. Livrädd för att halka och med en två sträckta innerlårsmuskler....

Is skall endast finnas på förbestämmda platser som skridskobanor...


Kommentarer
Postat av: Maijsan

Ja de va sååå fint här hemma igår... nytvättade kl'äder som doftade gott, ljusstakar och stjärnor i fönstren, tomtarna på plats och Miljoner ljus tända :) Att sen lägga sig nyduschad i en renbäddad säng gjorde inte saken sämre... ;)

2008-12-01 @ 14:19:22
URL: http://mmmaijsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0