Strålande Jul!

Ursäkta för MYCKET dålig uppdatering från min sida! Men eftersom det är första gången jag sak ha Julen så är det ca en miljon saker man måste göra. som nu på morgonen till exempel, alla andra sover medans jag har ´klivit upp och gjort 30 ägghalvor och skurit 1kg prinskorv!

När min familj har vaknat till liv ska vi bege oss till birsta, hoppas att alla andra människor är klar på birsta för i år så att vi är ensama, det skulle ju kunna hända!

Tänkte bjuda på en liten lek för er som inte har annat att göra än att vänta på tomten!!

I dessa (påhittade) namn döljer sig något som finns på julbordet. Försök att hitta maten och skriv svar + det konstiga namnet de till hör i mina kommentarer! ha så kuul!

Nisse Spall
Ylva Slakt
Siv Gadrack
Göran Grisstyr
Tyra Pingpod
Per Savtelje
Signar Prima
Vilma Törp
Lasse Dartböld
Lisa Lataram
Ulf Stik
Lina Sjukk
Lasse Pryt
Tor Siback
Sten Frans Sosselej
Ulla K Brött

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ylva slakt = Kalvsylta

Ulla K Brött = Köttbullar

Sten Frans Sosselej = Janssons Frestelse

Lina Sjukk = Julskinka



Så det får räcka :-)

2008-12-30 @ 11:10:51
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nisse Spall = senapssill

Ylva Slakt = kalvsylta

Siv Gadrack =

Göran Grisstyr = risgrynsgröt(a?)

Tyra Pingpod = dopp i grytan

Per Savtelje = leverpastej

Signar Prima =

Vilma Törp = vörtlimpa

Lasse Dartböld = rödbetssallad

Lisa Lataram = ris a la malta

Ulf Stik = lutfisk

Lina Sjukk = julskinka

Lasse Pryt = pressylta

Tor Siback =

Sten Frans Sosselej = janssons frestele

Ulla K Brött = köttbullar



AAAAHhhhh jag blir galen på de 3 som jag inte klarar av.. Vad är det för något?? Svara snabbt innan jag dööör av irritation =)

2009-01-18 @ 00:53:51
URL: http://milla83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0