En på miljonen??

Kelv upp i morse med en härlig känsla, fick ju sovmorgon och bilen skulle inte besiktas förrän 9:30, Johan stack ut och bytte varselljusen och fyllde på gamla bettan med olja medans jag fixade lite frukost inne (hittils allt mot genusperspektivet)

Sedan var det dag att fara, vi kopplade alla bälten och la in varningstriangeln i kupen precis som man skulle sedan stod vi utanför och väntade på att vårt registreringsnummer skulle dyka upp på skärmen utanför bilprovningen.
Nummret dök upp och vi for in i port tre eftersom det var Johans lyckonummer. Det visade sig vara en ung kille som skulle kolla igenom bettan, han sa till oss att gå och ta en kopp te eller kaffe, så jag gick dit och tog en tepåse som jag stoppa i fickan.

Allt såg bra ut, förutom att bromsbeläggen (?) var något utslitna. "nu ska jag bara ut och provköra lite" säger bilprovaren. Han sätter sig i bilen och vrider om nyckeln, BILEN STARTAR INTE!!!!
"brukar den vara tjurig" frågar han, och vi svarar att den inte brukar det. Bilprovaren testar igen och frågar "måste man göra nått annat än att vrida om nyckeln?" öööh nää vad tror du? tuta tre gånger och blinka med vänster blinkers?? Bilprovaren ska ge de ett sista försök var på han "gnuggar" bilen i ca en minut så att det börjar ryka under huven. Johan undrar om det verkligen är bra för startmotorn att hålla så länge men får inget svar...

Det slutade iallafall med att Johan ringde en kompis för att be om hjälp, till räddning kommer två bilar med sammanlagt 6 pers. Vi får bogsera bilen hem, och i den proceduren börjar det ryka under huven igen så jag är beredd att göra en James Bond och hoppa ur i farten. Batteriet dör så nu kan vi inte testa den igen..

Seriöst hur ofta går bilen sönder just på bilprovningen? En på miljonen.. det skulle jag hellre ha lagt på ebn trisslottsvinst..

SKROTEN NÄSTA säger jag bara... Aldrig mer nummer tre och aldrig mer stjäla med sig en tepåse hem....

Så dagens fråga: varför finns det inte utbildade mekaniker på en bilprovning, det kan inte stå två ufon med en ficklampa och lysa i en bil, eller "starta" den tills det bolmar rök??????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nazister, rasister, världens misstag!



www.nathalielieberth.blogg.se

2008-09-03 @ 23:20:39
URL: http://nathalielieberth.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jämarn sicken jädra otur!!!

2008-09-04 @ 07:25:22
URL: http://emmajohannas.blogg.se/
Postat av: marita

Stackar Er, men lite roligt var det... :)

2008-09-04 @ 11:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0