Matematik = svårt?

Ännu en dag speglad utav matematik, idag hade vi talteori, vi skulle lära oss naturella tal, heltal, rationella tal och reella tal, plus lite extra om de rationella talen, alltså alla tal som går att skriva i bråkform. Vi gick sedan in en snabbis på delningsregler...

Seriöst så måste det vara de lägsta igrunden man kan komma.. Det är väl inte så mycket att fundera på, det är ju som att det finns ordklasser i svenskan så finns det klasser att placera tal och siffror?

Så när jag suttit och fyllt upp hela min kalender med saker jag ska göra kommande veckan (medans vår lärare gick i genom samma sak för tredjegången) och någon sa att dom tyckte att han gick fram för fort så bestämmde jag mig att nu får det vara nog.. Jag tog mitt häfte och gick hem..

Var är pedagogiken?
Varför inte bara ta en snabb genomgång ge alla varsitt häfte så får man testa sig fram själv och medans han går runt och ser om alla har förstått.. På det viset slipper man sitta och vänta in hela tiden.. Jag hade gjort klart avsnittet vi skulle göra idag innan ens halva föreläsningen var klar, och jag kan omöjligt tro att jag var ensam om det..

Är det konstigt att man tycker matte är tråkigt???

Kommentarer
Postat av: Marita

inte lätt att vara så klok som du gum..

2008-09-06 @ 14:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0