Frossa = Dödssynd

Detta är ett helt ointressant och äckligt inlägg för det flesta men jag är faktiskt nära döden så om jag dör vet ni alla varför!!! ;)

Jag har aldrig haft feberfrossa förut
(inte vad jag kan minnas iaf) Men nu har jag haft det två nätter i rad.. Det är bland det läskigaste jag varit med om någonsin... Jag går och lägger mig nästan helt utan feber efter en timma eller två börjar jag frysa som aldrig förr... Jag fick nästan panik för de kändes verkligen som att jag skulle frysa ihjäl... På med filt kläder och strumpor, men ingenting hjälper.. Jag vet att jag ligger jätte varmt men det kändes verkligen som om jag låg naken i snön... Efter ett par timmar första natten väckte jag Johan och sa att jag höll på dö, så det var sista gången vi skulle prata typ. han tog på mig och sa att jag mer höll på stekas än att frysa ihjäl.. Tempen visade 38.8....

På morgonen efter första natten skulle jag upp men måste ha fått nått blodsockerfall, för jag rasade bara ihop.. Ropade eftervatten för jag började svettas helt sjukt mycket.. innan vattnet kom kräktes jag.. Kul..

Dagen var hängig med en feber på typ 38,5 tills jag äntligen tog en ibumetin då sjunk den och när jag gick och la mig hade jag 37.1, Hääääärligt!!

Men efter ett par timmar vaknade jag igen av samma HEMSKA kännsla.. Fy faan va jag frös, värre än kvällen innan... Tog tempen 39.4.. jag var helt borta men tog en ibumetin och bad johan hämta en blöt kall handduk, fast jag frös sjukt mycket fick jag försöka kyla ner mig ännu mer...

1 timma senare hade jag 38.8 och kunde somna till lite.. Efter någon timma vaknade jag av en tvärtimot känsla.. Jag höll på svettas sönder.. haha. Hyfsad äckelvarning nu men min madrass var helt dyngsur, det rann till och med svett bakom öronen.. Håret var alldeles krulligt som när ett barn är sjuk. Jag fick lägga en handduk i sängen för att det var så äckligt blött.... När jag vaknade hade jag 37.9 och trodde att det skulle vara över... men nu sitter jag här och fryser med över 38 igen och är så fruktansvärt less på detta..

Har även fått en äcklig hosta med mycket smörj haha,,, och jag är känslig för sånt så när jag hostar så kräks jag typ.. Sist jag hade en sån här hosta råkade jag kräkas på Johan som satt brevid i soffan. Så nu när jag hostar håller han sig på lååååångt avstånd... Undrar varför

I morgon skulle det vara party också... Anton och Emma ska flytta till Skellefteå så vi skulle bli bjudna på massa godrick och ha skit kul.. Även att Veronica och Lasse skulle dyka upp.. Men nu måste vi ställa in allt och verkligen hoppas att Emma och Anton inte är borta för gått!!

Förlåt för så trist inlägg, men det känns skönt att skriva av sig när man är så här less och tycker synd om sig själv!




Var är iprenmannen när jag behöver honom?

Kommentarer
Postat av: Rut

Nu har du över 39 grader igen...



Krya på dig nu, jag vill leka!!!!!!!!!!!!!



VovVov Rut

2009-01-30 @ 12:29:06
Postat av: Emma

Ja men det är synd om dig,stackare!!! Krya på dig! Men vi får ta det i framtiden istället för vi är kyldiga er en extrem fest=)

2009-01-30 @ 13:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0