Intresseklubben

Idag verkar bli en riktig pluggdag.. kul alltså, just nu läser jag en bok som heter "Gustav får visst sitta i tjejsoffan!". Som ni förstår handlar den om mitt favorit ämne, Genus! NOOT! Jag är ledsen att säga det men genus är inte något för mig, visst tror jag på jämställdhet men det känns som att genusperspektivet siktar in sig på färger och leksaker.. Istället för att att ordna en miljö där det är okej för killar att leka med dockor blir det ibland en hysteri för att killar SKA leka med dockor och man proppar på dom allt rosa man kan hitta bara för att visa att det är okej för killar att ha rosa, so what om fler killar gillar att leka med bilar än med dockor. Ju mer hysteri vi skapar dessto mer komplicerat blir det för barnen. Det är i våra huvuden det måste ske en ändring inte i barnens! ;)

Jaja skit i det nu boken ska läsas och så är det! Ni som läser min blogg vet ju att jag är oduglig på att stava och veta hur meningar skall vara uppbyggda på rätt sätt. Nu undrar jag en sak, i stycket ovan skrev jag: "Gustav får visst sitta i tjejsoffan!". Jag ville visa att meningen tog slut där och satte punkt efter utropstecken och situationstecken, gör man det? Eller är det okej att bara skippa punkten och istället börja med storbokstav?


En bild från bröllopet! ;)

Kommentarer
Postat av: Ida

Även en dyrjävla travtidning för 190 spänn.. Angående ditt punktdilemma så säger inte Word något om det, så jag antar att det går bra vilket som :)

Du får ju banka lite vett i Johan, glory glory Man United!

2009-03-04 @ 14:38:34
URL: http://idaasp.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag lovar dig att du inte behöver någon . efter ett !

2009-03-04 @ 23:28:33
Postat av: Johanna

Håller helt med dig om vad du skrev om bilar o dockor osv.

Frågan om utropstäcknet kan du fråga mamma om. ;-)

2009-03-05 @ 09:26:03
URL: http://emmajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0