Mitt liv som kock

Igår skulle jag göra klappgröt, jag vet inte varför jag fick för mig det men jag kom på hur mycket jag tyckte om det när jag var liten! Sagt och gjort, alla ingredienser införskaffades och jag började kocka! Dock blev det stora klumpar av mannagrynen..

STOPP, jag hörde precis min hund fisa, eller rättare sagt pruppa, det lät som en människa haha, viiidrigt!! Sa åt henne att gå till ett annat rum!!  Fy fan

Åter, de blev alltså klumpar och jag tänkte att jag kunde lösa det genom att vispa bort dem med elvispen, det gick inte toppen.. Klumparna av mannagryn är verkligen stenhårda så flög mest runt i köket.. Men jag gav inte upp!! Tog i ännu hårdare och märkte att vissa klumpar började försvinna, YEES!!

Men? vad är det för lukt jag känner??


Neeeej.... Sladd jäveln ligger på en stekhet platta, och jag var så inne i mitt "klumpmördande" att jag inte märkte att sladden brann på plattan.. Fick panik och skulle rycka bort sladden, självklart fick jag en stöt som tog från finger toppen på höger arm till fingertoppen på vänster arm...

Är det någon som vill sponsra till en ny elvisp så är det helt okej..



Efter det kock försöket blev jag så anti laga mat så vi beställde en pizza, tänkte att jag och Johan skulle dela på en, och det räckte vill jag lova, stoppade även in två bakismåltider till senare tillfäll i frysen!! Kolla in gaffeln i hörnet så förstår ni skalan!



Här är vi



Kommentarer
Postat av: Ida

Haha hyfsad jättepizza! Tur att det inte blev värre av elvispen, sånt där kan ju gå riktigt illa.

2009-03-11 @ 14:14:38
URL: http://idaasp.blogg.se/
Postat av: Miis

Haha lilla vännen inte ens JAG har lyckats med nå sånt de få gånger jag får för mig att vara kock:P

2009-03-12 @ 10:24:07
Postat av: Johanna

Sådan hund sådan husse...hahahahahah fisungar...

2009-03-12 @ 17:52:55
URL: http://emmajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0