Nyfiken i en strut

Självklart är det mamma som är mest nyfiken haha! ;) Kommer säkert bli outaliga tjaffs om att hon vill att jag ska berätta och jag säger nooooO! :)

Varför heter det nyfiken i en strut förrästen? Undrar om Jim har någon bra förklaraing på det..! Är de någon annan som har en bra förklaraing på det så får ju självklart dom också skriva den till mig! ;)
När jag var liten trodde jag alltid att nyfiken i en strut bodde i dom där oranga strutarna som finns på flygplatser, alltså dom som visar hur mycket det blåser och åt vilket håll, så varje gång vi åkte till mormor så tänkte jag på nyfiken i en strut! Jag tror inte att han/hon bor där längre... ;)

Vi har kollat på ny bil också, har jag sagt det?

Kommentarer
Postat av: Miis

Hahaha söthuve du är.. ja vem vet nyfiken i en strut kanske bor där:P

2009-05-08 @ 22:40:38
Postat av: Grolla

Det här är det enda jag hittar efter en stunds googlande. Huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om... :D



"Nyfiken i en strut" kommer från den tiden då man fick sprätta upp böcker. Nyfikna kunde kika på ouppsprättade sidor, som då bildade en sorts strut.

2009-05-10 @ 19:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0