själviskt...

Såg något på nyheterna nu som jag tyckte var fruktansvärt hemskt.. Det kommer många ungdomar ensama till Sverige som har flytt krig, förföljelser och liknande. I en kommun har dom löst det genom att barnen får bo på ett vandrarhem. Detta beslut har blivit hårt kritiserat av de människor som bor i kommunen, en utav de intervjuade får frågan:
"Varför är du emot beslutet?"
Kvinnan svara:
"Vi brukar ju använda de vandrarhemmet som boende när vi har gäster"

Vilken jubelidiot.. jo det är säkert bättre att dina gäster har ett hem när dom hälsar på er en helg är att ensama barn som flytt diverse hemska upplevelser ska få någonstans att bo... Ibland undrar jag hur självisk man kan vara...

Kommentarer
Postat av: Marita

När jag läser ett sånt här inlägg blir jag stolt, jag har inte gjort allt fel iaf!! En dotter med sådana värderingar och människosyn gör mig glad! Älskar dig Sandra!!

2009-11-14 @ 13:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0