Snö!

Alla har väl lagt märke till dagens stora fenomen, snö! Just nu tycker jag inte att den är så fascinerade, men vänta bara tills det snöar stora lapphandskar, det är stora snövallar överallt som någon stackare har skottat!! jag längtar! Jag älskar vintern, men det är nog för att jag är sjukt barnslig, jag älskar skridskor, skidor, snowboard, snöbollskrig promenader på Alnösundet och allt annat som hör vintern till, plussa sedan på att det är julafton och nyårsafton samt en massa andra röda dagar så förstår ni hur underbar vintern är. Stämmnaingen är underbar det är stearinljus och julbelysning i hela staden och man går runt med en sån där varm känsla i hela kroppen!!!

man ska inte lägga så stor vikt i att:

Det är halt så man förmodligen halkar och bryter lårbenshalsen

Det är is på rutorna på bilen varje gång man är sjukt stressad på morgonen, självklart har någon flyttat på isskrapan så man får försöka skrapa rutan med körkortet (tack för tipset på de förrästen, Lina)

Det är blötsnö fulla bilen och du har inte direkt skiddressen på dig när du är på väg till ett möte.

Promenader för snörpliga slut eftersom bilarna inte saktar in och tack vare klimatförändringarna så har du slask från topp till tå efter några meter.

Det spelar ingen roll hur ofta du städar så drar hunden in lika mycket skit varje promenad eftersom hennes mage släpar i slasken.

Förmodligen är det ett par barn i varje klass som får en ispärla full med grus i ögat varje rast, trots genomgångar av regler muntligt, bildligt och skriftligt.

Alla trappor som av någon konstig aldrig fått skylten "sandas ej" alltid finns just där du ska gå.

Statestiken på villa bränder ökar drastiskt eftersom man tänder så mycket stearinljus.


Man kan inte annat än älska vintern!!!! :D




Kommentarer
Postat av: Ida

Jo det kan man, men din lista gjorde det lite roligare iallafall! Kanske lånar den till min gnällblogg ;P

2009-11-05 @ 18:06:56
URL: http://idabitar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag älskar oxå vintern!!!

Kram

2009-11-06 @ 09:06:30
URL: http://emmajohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0