Rosa

Jag har en kompis som säger att det heter rosabandet eftersom människor är rosa! När jag bad henne utveckla den teorin så förklarade hon med att barnen på förskolan målar människors konturer med rosa, jag svarade att de barn jag har haft på förskolan målar människor med orange. Kompisen kontrar med: "I Timrå målar man med rosa!"

Hah det säger väl allt, i Timrå springer det runt rosa människor och i Sundsvall är vi orange (brun utan sol!).

I helgen var vi ut, nästan inge folk på Aveny men vi hade ganska kul ändå! Dock träffade jag på en kursare som blev lite väl närgången haha


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag kom på att det nog är lite genus ändå, för bandet mot (för?) prostatacancer är ljusblått. Men de målar ändå människorna rosa!

2009-10-19 @ 21:39:01
URL: http://idabitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0