Mascara

Jag har en egenskap som jag kan tacka min mamma ganska mycket för! Jag är väldigt blödig, gråter nästan när jag tänker på att jag är blödig! ;) haha. Det är väl i sig inte ett problem tycker jag, men de kan ju bli ett problem om jag har en dålig mascara i kyrkan!!!

För mig är ögonen det som ska framhävas mest i min sminkning, jag älskar att ha sminkade ögon, MEN!!!! Jag vill inte stå där framme vid altaret och sakta men säkert förvandlas till en tvättbjörn... Att vi dessutom ska fotograferas efter vigseln gör ju att sminket måste vara starkt och tåla floder likt mississippi!!

Så här är lite mascaror jag har kikat på:

Diors sensationella nya Diorshow Mascara slår ut alla vattentät mascara du någonsin provat. Aldrig offra intensiv färg och tjocklek för vattentätt skydd igen. Gräddig nya Black Out Vattentät skapar otroligt svart intensitet och spektakulära volym, 100% vattentät PRIS: 219kr

Positivt: jag gillar volym och den är 100% vattentät, jag har läst att det är skillnad på tårtät och vattentät!!
Negativt: Vad menas med att den är gräddig?


Gentle Waterproof Mascara har en långvarig effekt. Passar bra för användning vid aktiva stunder, som t.ex. idrottande. Mascaran är enkel att ta bort. PRIS: 169kr

Positivt: Den är enkel att tvätta bort och den är billig.
Negativt: Enkel att tvätta bort? kanske tvättas den bort när jag bölar?



L'Extreme Waterproof mascara från Lancôme skapar långa svepande fransar. L'Extreme innehåller fiberkomponenter som i kombination med en patenterad mascaraborste förlänger dina ögononfransar med upp till 60%. L'Extreme är en av våra storsäljande mascaror från Lancôme. L'Extreme Waterproof mascara är vattenfast. PRIS: 199kr

Positivt: Man får långa fransar och det är en storsäljare, vilket betyder att den är bra?!
Negativt: Jag gillar när borsten är tätre och tjockare så att jag inte får spindelben...



En efterlängtad vattenfast mascara som verkligen sitter, tills du själv tar bort den. Den vattenfasta formulan står emot både hällregn, snöstormar, bröllop och hårda träningspass. PRIS: 189kr

Positivt: Det står att den sitter i mot allt, man nämner till och med bröllop! :)
Negativt: jag har ingen aning om hur borsten ser ut!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har haft vanliga l'extreme och jag tycker att alla mascaror från Lancome är svinbra! Har dock inte haft dem i vattenfast men det borde väl vara ganska likartat? Finns inte din vibrerande mascara i vattenfast?

2010-04-20 @ 10:49:06
URL: http://idabitar.blogspot.com
Postat av: Sofia

Enligt mig finns ingen bättre mascara än den här.. :) http://soderfin.se/kanebosensaimascara38cvolumising-p-2757.html

2010-04-20 @ 13:40:04
URL: http://ellybrittasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0