gömma nyckel...

Detta inlägg kommer att handla om höjden av otur!

Jag har tillbringat morgonen men att sortera mina kläder, sånt jag ska behålla, slänga och skänka bort! Efter det så tog jag alla kläder som ska behållas och bokade en tidi tvättstugan eftersom jag bara vill ha in rena och fräsha saker i nya lägenheten.

våran tvättstuga funkar så att man bokar och låser upp tvättstugan med en elektronisk platta som sitter på ena lägehtesnyckeln, när man bokat tvättstugan så låser sig dörren för alla andras brickor utom för den som bokat tvättstugen. Smart tycker jag i och med att ingen kan gå in och snoka i ens smutsiga trosor.

Jaja sagt och gjort, snabbade mig och gjorde upp tre högar med olika tvätt, stoppade kvickt ner nyckeln i bh:n för att jag inte skulle glömma den när jag skulle ut!! Stoppade in en vit tvätt i ena maskinen och en färgad i den andra, startade maskinerna och ilade mot dörren. Började känna i bh:n men kunde inte hitta nyckeln... Fick gå in i ett rum brevid och nästan klä av mig näck när jag skulle hitta den.... men den fans ingenstans...

Började tro att jag hade hittat på att jag hade stoppat den i bh:n och egentligen lagt den någon annanstans så jag letade ÖVERALLT i tvättstugan, inklusive soptunnor fulla med ludd... :(

Sätter mig ner väldigt uppgiven och ledsen och fattar inte var jag gjort av nyckeln, jag har ju för fääääään bråttom...! Då hör jag ett retsamt plingande ljud... Toppen... Nyckeln ligger i någon utav tvättmasiknerna, och det är 40 minuter kvar på dom.. Började försöka se om det gick att avbryta tvätten på nått vis men det gick inte.. Satte mig ner och började gissa vilken den låg i.. Plötsligt ser jag den virvla runt inne i maskinen med färgad tvätt.. Jippi.. tillbringade alltså 40 minuter av att sitta och titta på min nyckel som for runt, runt, runt, runt, runt...!!
Hur kan den ramla ur bh:n och in i tvättmaskinen untan att jag märker det????  Fel av den å bara ramla på golvet istället??


Kommentarer
Postat av: pillan

Hahahah jag älskar när du lyckas med allt ;D hihihi

2010-07-16 @ 16:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0